NASI UCZNIOWIE

Edukacja w Internecie

Bezpieczny Internet

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj124

Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates

WYCIECZKA DO BAŁTOWA - klasy  IV-V

We wtorek 4 czerwca uczniowie klas IV i V udali się na wycieczke do Bałtowa i  Krzemionek Opatowskich. Wycieczka rozpoczęła się 6:30. Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy do Bałtowa gdzie gdzie przed 155 milionami lat szumiało ciepłe morze jurajskie, a w nim bujnie rozwijały się organizmy takie jak koralowce, ramienionogi, małże, ślimaki, jeżowce i amonity.

Pierwszym etapem zwiedzania był JURAPARK gdzie wzdłuż blisko kilometrowej ścieżki dydaktycznej znajduje się blisko 100 modeli dinozaurów naturalnej wielkości. Cała trasa została podzielona na okresy geologiczne, dzięki czemu mogliśmy wraz z przewodnikiem poznać chronologicznie  burzliwą historię rozwoju życia na naszej planecie.

Następnie udaliśmy się do PREHISTORYCZNEGO OCEANARIUM gdzie za sprawą trójwymiarowych filmów wyświetlanych na ogromnych ekranach przenieśliśmy się w świat podwodnego życia ogromnych gadów, które żyły na Ziemi tysiące lat temu, a do tej pory mogliśmy je znaleźć jedynie w książkach.

Po tym ekscytującym pokazie udaliśmy się na przystanek, gdzie  żółty amerykański schoolbus szkolny zabrał nas na paarwdziwe safari do ZWIERZYŃCA BAŁTOWSKIEGO. Jest to ogromny ponad 60 ha obszar rozległych łąk, zagajników, wąwozów, oczek wodnych, które są doskonałym miejscem do życia zwierząt. Są to między innymi: bydło Zebu, bydło szkockie, bydło watussi, jak tybetański, owce kameruńskie, owce Quessant, owce Racka, owce czarnogłówki, kozy angorskie, kozy karłowate afrykańskie, kozy karpackie, jelenie europejskie, jelenie Sika, wielbłądy dwugarbne, lamy, dziki, strusie afrykańskie, emu, antylopy nilgau, krowa domowa, kuce szetlandzkie, alpaki, muflony, daniele, żubry, o których bardzo interesująco opowiadał przewodnik.

Wracając z safrii zatrzymaliśmy się BAŁTOWSKIM PARKU MINIATUR, po którym także oprowadził nas przewodnik. Park miniatur w Bałtowie zajmuje powierzchnię jednego hektara i ma kształt odpowiadający granicom naszego kraju. Projektanci i wykonawcy zadbali, by na jego planie znalazły się główne rzeki, jeziora i krainy, a wśród nich wznosi się aż 48 miniatur zamków i pałaców, które powstały przez 500 lat historii od średniowiecza do XIX wieku i znajdują się obecnie na terenie Polski.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do SABATÓWKI. Sabatówka to magiczne miejsce. Tu nierzeczywiste przeplata się z realnym. Przekraczając jej bramę przenieśliśmy się w świat wiedźm, czarownic i białej magii. W Chacie u Tekli czarownica Etna gościła Nas kolorowymi karaluchami z galaretką, korą dębu z Łysej Góry, oraz opowiadała o wiedźmach z Łysej Góry - na koniec przeprowadziła konkurs, którego zwycięzcy zostali oznaczeni znakiem Harrego Pootera.

Ostatnim punktem programu była lekcja edukacyjna „Kadry z dziejów Ziemi: Wielka epopeja życia na naszej planecie” - uczniowie zdobyli podstawowe wiadomości o typach skamieniałości i skamieniałościach śladowych, zapoznają się z geologiczną skala czasu, zrozumieli podstawowe pojęcia oraz mechanizmy ewolucji biologicznej oraz poznali przełomowe okresy w dziejach życia i najbardziej charakterystyczne grupy organizmów.

Zaopatrzeni w pamiątki z Bałtowa udaliśmy się do Krzemionek Opatowskich ostatniego punktu naszej wycieczki. Zwiedziliśmy tam kopalnię Krzemienia Pasiastego. Było tam chłodno, wilgotno i ciemno, ale na szczęście drogę oświetlały nam lampy. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się do zrekonstruowanej, neolitycznej wioski z chatami, lepiankami i paleniskiem, w której widzieliśmy jak recznie robi się  naczynia z gliny. Po czym bardzo zmęczeni i wyczerpani wróciliśmy do autokaru udając się w drogę powrotną do domu. Po drodze nie obyło sie bez odwiedzenia restauracja mcdonald's.

Był to dzień niezapomnianych wrażeń i dlatego też z chęcią powtórzylibyśmy  tę wycieczkę raz jeszcze.

Galeria 2018/2019

NASZA SZKOŁA

Przydatne strony

Wokół Nas

Ciekawe strony

Reklama

Ankieta dla uczniów

Jak podoba Ci się w szkole?